Transport drogowy w Polsce może odbywać się według ściśle określonych ustawą reguł. Odnośnie transportu osób wykonywanie przewozów wymaga specjalnych zezwoleń. Krajowy transport drogowy wymaga zezwolenie wydanego przez wójta no komunikację gminną. Burmistrz wydaje zezwolenie na wykonywanie przewozów w komunikacji miejskiej. Starosta wraz z wójtami wydaje zezwolenie na przebieg linii komunikacyjnej na obszarze powiatu.
Transport międzynarodowy
Marszałek województwa wydaje pozwolenie na obszarze województwa. Natomiast jeżeli chodzi o transport drogowy międzynarodowy rzeczy, który odbywa się na terenie Polski przez zagranicznego przewoźnika drogowego, to wymaga to zezwolenia ministra właściwego do spraw transportu. W tym miejscu przytoczę pewną ciekawostkę.
Kierowca międzynarodowy zarobki
Kierowca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, który jest zatrudniony przez przedsiębiorcę z Polski i wykonuje międzynarodowy przewóz rzeczy stosuje się przepisy UE dotyczące świadectwa kierowcy. Takie świadectwo wydaje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy, który ma licencję na międzynarodowy transport drogowy przedmiotów.
Transport towarów międzynarodowy
Takie świadectwo obowiązuje na okres nie dłuższy niż 5 lat. Po tym upływie obowiązkowo należy ponownie ubiegać się o jego przyznanie. Transport drogowy jak widać wymusza na przedsiębiorcach szereg obowiązków, które nie zawsze są zrozumiałe. Słów kilka o przewozach własnych. Przewozy drogowe na własne potrzeby mogą być przeprowadzane tylko po uzyskaniu zaświadczenia, które potwierdza zgłoszenie przez właściciela przewozów jako działalności pomocniczej.
Nasze miasto, Szczecin, jest niemal idealnie położone jeśli chodzi o transport do Niemiec lub transport promowy. Dlatego też branża transportowa i usługi „obok” tej branży mają się bardzo dobrze, z roku na rok zwiększając swój zasięg. w kolejnych artykułach będziemy prezentować firmy zajmujące się transportem w Szczecinie – wraz z krótką recenzją.
Niby idealne miasto, ale w Szczecinie działa bardzo dużo firm transportowych. To wynika z położenia, zapotrzebowania to wiadomo. Ale konkurencja obniżą ceny (dobre dla odbiorcy), ale firmy wcale miodu wielkiego nie mają.