Autostrada dobrą obwodnicą Szczecina – jaka klasa betonu?

Z czego budowane są dzisiaj autostrady w Polsce i w Europie? Czy Polska trzyma się standardów europejskich przy budowaniu kolejnych kilometrów autostrad? Jak się okazuje nie trzeba być żadnym ekspertem by stwierdzić, iż autostrady w Polsce nie są takiej samej jakości co autostrady chociażby w Niemczech czy Austrii.

Wytrzymałe drogi betonowe

Jak wiemy, w Niemczech płyty betonowe drogowe od wielu lat są podstawowym budulcem autostrad oraz dróg szybkiego ruchu. Kilka lat temu poseł Andrzej Adamczyk postanowił sprawdzić na placu budowy materiały z jakich budowane są polskie autostrady.

Podbudowa autostrady

Przyniósł ten budulec nawet na konferencję prasową, aby pokazać… okazało się, że to glina jest surowcem, z którego budujemy autostrady. Glina po utwardzeniu jest twarda jak skała, jednak po opadach deszczu staje się to materiał bardzo płynny. Przez takie podejście do sprawy narażamy się na utratę mnóstwa pieniędzy, ponieważ w niedalekiej przyszłości konieczne będą remonty tychże autostrad. Jak się okazuje płyty betonowe drogowe są dla nas Polaków materiałem zwyczajnie zbyt drogim.

Ile kosztuje utwardzenie drogi


Budżet Państwa
nie pozwala na budowę z tak drogich materiałów. Paradoks jednak polega na tym, że w efekcie nasze autostrady są droższe gdyby doliczyć do nich wszelkie KONIECZNIE remonty. Autostrada wykonana z płyt betonowych utrzymuje swoją jakość przez blisko 20 lat, podczas gdy nasze autostrady nierzadko wymagają remontu już po 2 latach użytkowania.

Pin It

One thought on “Autostrada dobrą obwodnicą Szczecina – jaka klasa betonu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>